Velkommen til barnevernpedagogbloggen

Takk for at du besøker siden min. Velkommen skal du være!

Jeg er barnevernpedagog. Jobber med undersøkelse og tiltak, men har også erfaring fra fosterhjem- og omsorgsoppfølging. Jeg jobber i en middels stor kommune et sted i Norge.

Det jeg vil skrive om er ikke gjengs for alle barneverntjenester, men jeg kan gi et innblikk i hvordan jeg og min tjeneste jobber, jeg skal forsøke å stikke hull på noen myter, gi informasjon og skape et mer balansert syn på barneverntjenesten.

Å jobbe med mennesker er en dynamisk oppgave. Det er å jobbe med behov, problem og mål som hele tiden er i bevegelse. Man kan si at det overordnede målet er en endring eller en utvikling, etter behov, hos den enkelte. I familien. For barnet.

Jeg jobber for barnet. Det barnet som trenger hjelp, støtte, trygghet og stabilitet. Jeg jobber med familier som trenger hjelp og støtte. Hver dag balanserer jeg på kanten av skjønn, faglig forankring, lover, regler, omsorg, hjelp og makt. Denne bloggen vil mye ta for seg denne balansekunsten. Hvorfor gjør vi som vi gjør?

Takk for at du leste og velkommen tilbake.

mvh. barnevernpedagogen

shoes

CF8DDBC1-6B96-4DBD-BDBB6185D032C379-16B6BAA3-7C6F-44D0-A713A5B8CF16AD7C

Legg igjen en kommentar

